Nazorg voor medewerkers bij crisissituaties

Doel

 

Verkennen van mogelijkheden om medewerkers passend te ondersteunen na een crisissituatie, op
middellange en langere termijn, zodat ze zich verder met (her)nieuwde energie kunnen engageren.

 

Inhoud

 

  • Crisissen of ingrijpende gebeurtenissen: Omschrijving – Soorten – Verloop – Effecten
  • Stress: Soorten - Gevolgen
  • Mijn rol, mijn mandaat: duidelijk? formeel en/of informeel - individueel en/of collectief
  • (H)erkennen noden/behoeften van medewerkers
  • Mogelijke valkuilen
  • Waar ga ik zelf mee aan de slag: persoonlijk actieplan
  • Welke aanbevelingen neem ik mee naar mijn team, leidinggevende, organisatie,…

 

Werkvorm

 

Interactief, vertrekkend en aansluitend op de eigen praktijk, verkennen van ingreepmogelijkheden.
Aanreiken van kaders en tools, om binnen de eigen rol mee aan de slag te gaan.

 

Doelgroep

 

Medewerkers en teamleden uit de zorg

 

Praktisch
 

Syllabus, vormingsattest, koffie en dranken inbegrepen.

Ontvangst vanaf 8u45

 

 

Deze vorming wordt georganiseerd samen met FeBi.

 

Inschrijven voor deze vorming gebeurt via de website van FeBi.

 

Wenst u liever inhouse een vorming over dit thema? Dit kan momenteel ook met tussenkomst van FeBi. Wil u meer weten, mail ons dan gerust.

 

Nazorg voor medewerkers bij crisissituaties

09:00 - 16:00 19 nov 2020
26 nov 2020
19
nov

Muizendries 35, 9070 Destelbergen