Train de trainer: Gastvrije zorg implementeren en borgen

Deze train de trainer wordt voorafgegaan door een sessie over betekenis van gastvrije zorg op 15 april 2021 Gastvrije zorg, ontdek de sleutels.

Als je gastvrijheid inzet dan kan je je als organisatie onderscheiden en de beleving van bewoners en familie naar een hoger niveau tillen.

Behoort gastvrijheid tot de visie van de organisatie, ben je zelf overtuigd maar het team is nog niet zover? Je boekt successen maar loopt ook tegen veel barrières op?

Tijdens deze workshop krijg je tools en werkvormen aangereikt waarmee je zelf aan de slag kan.

 

Doel

De medewerkers in je team ondersteunen, motiveren en enthousiasmeren om gastvrijheid in praktijk te blijven omzetten.

 

Programma

Dag 1

  • Gastvrije zorg ontwikkelen, do’s en don’ts
  • Zijn de basisvoorwaarden voldaan?
      • op organisatieniveau
      • bij medewerkers
      • bij  gasten
  • Valkuilen en spanningen in een gastvrije benadering
  • Leer om te gaan met weerstand
  • Gastvrije zorg in de praktijk:
    • 4 P-model om gastvrijheid om te zetten in praktijk
    • Maak kennis met de 6 sleutels
    • Hoe organisatie en medewerkers in beweging krijgen?
  • Ontdek tools die je helpen om gastvrijheid te versterken en te borgen
  • Aan de slag: opmaken actieplan

Dag 2, opvolgsessie 

  • Delen van ervaringen:
    • Wat loopt goed, waar loop je tegen aan?
    • Tips en tricks
    • Good practices delen
  • Leren hanteren van methodieken, technieken, tools en hulpmiddelen
  • Opzetten van een cultuur van gastvrijheid, aanspreekbaarheid,…
    • Omgaan met weerstand (teg)en verandering
    •  

Leeroogst

  • Je wordt ondergedompeld in de wereld van gastvrijheid
  • Je leert je visie op gastvrijheid op een inspirerende wijze uit te dragen binnen je organisatie
  • Je leert om te gaan met interne weerstand
  • Je leert van andere deelnemers en verrijkt je netwerk

 

Doelgroep

Directies, leidinggevenden, iedereen die betrokken is bij de implementatie van gastvrije zorg.

 

Werkvormen

Kritisch en interactief reflecteren over het begrip ‘gastvrijheid’ en de betekenis hiervan binnen de eigen organisatie, dit aan de hand van een aantal 'uitdagende stellingen'.

Aanbieden van achtergrond en omkadering om concreet mee aan de slag te gaan.

In een terugkomsessie bekijken we de uitvoering van het actieplan, delen we goede praktijken en gaan we samen om zoek naar mogelijkheden en kansen om een cultuur van gastvrijheid te implementeren.

 

Praktisch

Syllabus, vormingsattest, lunch, koffie en dranken inbegrepen.

Ontvangst vanaf 9u

 

Hier lees je meer over gastvrije zorg

Train de trainer: Gastvrije zorg implementeren en borgen

09:30 - 16:00 6 mei 2021
27 mei 2021
06
mei

Muizendries 35, 9070 Destelbergen

350 ex. BTW