Agressie, hoe de-escalerend werken
Agressieve incidenten komen helaas steeds vaker voor in de context van hulpverlening. Onze opleiding richt zich op de fundamentele principes van hoe we een potentieel escalerende situatie kunnen omkeren naar een beheersbaar conflict waar we mee kunnen werken.
Deze opleiding biedt praktische richtlijnen om destructieve agressie te voorkomen en benadrukt het belang van de-escalerend handelen op alle niveaus binnen de organisatie.
Samengevat, leren we u hoe u effectief kunt de-escaleren, een essentiële vaardigheid in de hulpverlening.
Na het volgen van deze vorming:
Begrijp je het belang en de basisprincipes van de-escalerend werken.
Kan je dreigende escalaties herkennen en gepast handelen om situaties te de-escaleren.
Heb je inzicht in de fases en het denkkader van de-escalatie.
Weet je hoe je de-escalerend werken kan toepassen en verankeren binnen jouw organisatie.
Beschik je over praktische handvatten om effectief met agressieve situaties om te gaan.
Tijdens deze opleiding komen volgende onderwerpen aan bod:
Definiëring van het begrip ‘de-escalerend werken’.
Hoe ga je om met dreigende escalatie?
Wat is het discours van de-escalerend werken?
Wat zijn de verschillende fases van de-escalerend werken?
Hoe kan je de-escalerend werken verankeren in de organisatiestructuur?
Alle medewerkers in de zorg- en welzijnssector
Syllabus, vormingsattest, lunch, koffie en dranken inbegrepen.
Ontvangst vanaf 08:45u