Veelgestelde vragen

Ik wil inschrijven op het open kalenderaanbod, hoe ga ik te werk?

Inschrijven vooraf is noodzakelijk. In de balk bovenaan op de website klik je op 'vormingskalender’. Vervolgens klik je door op de vorming die je wil volgen. Op deze pagina vind je alle nuttige informatie. Wil je inschrijven dan scroll je op de pagina door naar onder en vul je al je gegevens in. Je kan ook inschrijven door rechts op de pagina op het blokje op ‘inschrijven’ te klikken.Na de online inschrijving ontvang je een bevestigingsmail. Het is dan ook belangrijk dat je een rechtstreeks e-mailadres opgeeft waartoe jij toegang hebt (en dus geen algemeen e-mailadres van de organisatie). Mocht je geen bevestigingsmail ontvangen, controleer dan ook steeds je spam/reclame berichten. 

 

Ik heb de inschrijving doorgestuurd maar geen bevestigingsmail ontvangen.

De bevestigingsmail wordt binnen de 12u doorgestuurd. Soms duurt het wat langer of belandt de mail in de spam/reclame map van je mailbox of wordt tegengehouden door een firewall. Mocht je deze toch niet ontvangen hebben, stuur dan een mail met je gegevens én datum/titel naar vormingen@anker-vzw.be. Vermeld ook dat je geen bevestigingsmail ontvangen hebt. We kijken je inschrijving na en houden je verder op de hoogte.

 

Hoe betaal ik voor een vorming waarvoor ik me heb ingeschreven?

In de aanloop van de vorming (1 à 2 weken voordien) wordt de factuur per mail toegestuurd. De inschrijving is definitief na betaling van deze factuur. We vragen je vriendelijk te wachten op je factuur, alvorens te betalen.

 

Ik heb me ingeschreven via de website, kan de factuur naar mijn werkgever gestuurd worden?

Je kan in het veld 'extra info' deze gegevens vermelden.

 

Ik wil me inschrijven voor een vorming, moet ik ‘functiecomplement’ aanvinken?

Dit moet niet altijd. Enkel als je in aanmerking komt voor het functiecomplement, dan vink je functiecomplement aan en vul je ook zeker je woonplaats en geboortedatum in. Deze gegevens hebben we nodig voor je gepersonaliseerd attest, alsook voor het FOD.

 

Waarom moet ik mijn geboortedatum en –plaats ingeven bij het inschrijven voor een vorming functiecomplement?

Om een geldig attest te ontvangen voor het volgen van een vorming voor functiecomplement of de basisopleiding functiecomplement, dienen wij jouw gegevens door te geven aan het FOD. Omdat dit attest persoonlijk is, hebben we hiervoor ook jouw geboortedatum en woonplaats nodig.

 

Ik heb nog geen officiële bevestiging of bestelbon van mijn werkgever maar zou me graag inschrijven om zeker te zijn van mij plaats.

Je kan je plaats reserveren via vormingen@anker-vzw.be. Geef duidelijk de titel van de vorming en de datum door alsook de naam van de persoon die je wenst in te schrijven. We houden alvast je plaats vrij. Van zodra de bestelbon binnen is, stuur je ons opnieuw een mailbericht. Enkel dan kunnen we je inschrijving finaliseren en ontvang je een bevestigingsmail. 

 

Ik heb mondelinge bevestiging van mijn werkgever maar nog geen bestelbonnummer, kan ik me reeds inschrijven? 

Je mag zeker reeds inschrijven, zo ben je zeker van je plaats. Vermeld in het veld extra info dat de bestelbon nog volgt. Van zodra je de bestelbon hebt kan je deze mailen naar vormingen@anker-vzw.be

Moet ik altijd een bestelbonnummer hebben.

Dit is niet nodig tenzij er van je werkgever verwacht wordt dat er op de factuur naar een bestelbonnummer verwezen wordt.

 

Ik heb interesse in een vorming maar deze is reeds volzet.

Merk je dat de vorming die je graag wilde volgen reeds volzet is, stuur een mail naar vormingen@anker-vzw.be. We houden je gegevens bij en verwittigen jou wanneer er een plaats zou vrijkomen of wanneer we deze vorming opnieuw aanbieden.
 

Wat gebeurt er met mijn gegevens nadat ik ben ingeschreven? 

Deze worden opgenomen in het adressenbestand van Anker. Hierdoor kunnen we je op de hoogte houden van nieuwe activiteiten en vormingen. Je gegevens worden uitsluitend hiervoor aangewend en zullen noch uitgeleend, noch verhuurd, noch verkocht worden aan derden. Indien je liever niet hebt dat jouw gegevens in ons adressenbestand opgenomen worden, laat ons dit weten.

 

Ik ben ingeschreven voor een vorming maar kan toch niet komen. Wat kan ik doen?
 

Kan je door ziekte of overmacht niet deelnemen, dan kan je steeds een collega in de plaats sturen. Laat dit zeker per e-mail weten aan vormingen@anker-vzw.be zodat we de gegevens kunnen aanpassen.

Indien je geen vervanging vindt, worden de annulatievoorwaarden toegepast zoals hierboven beschreven. Als je ingeschreven bent voor een vorming uit het open kalenderaanbod, betekent dit dat wij je plaats vrijhouden en, bij grote interesse, zelfs andere geïnteresseerden moeten weigeren. Daarom hanteren we een annulatiebeleid. 

Je dient de annulatie steeds te melden per e-mail en deze is pas definitief na tegenbericht van Anker.  

  • Tot twee weken voor de vormingsdag kan je kosteloos annuleren.
  • Bij annulatie, minder dan twee weken voor de aanvang van de vorming, ben je 50% van de deelnameprijs verschuldigd.
  • Bij annulatie, minder dan 5 werkdagen voor de vorming, ben je het volledige bedrag verschuldigd.

 

 

Ik wil een in-house vorming organiseren voor ons team, hoe ga ik te werk?

Stuur een mail met de gekozen titel, inhoudelijke verwachtingen en doelstelling naar vormingen@anker-vzw.be. We bezorgen je vrijblijvend een voorstel op maat via mail.

 

Hoe snel kunnen jullie een vorming inplannen?

Dit hangt af van het thema en de agenda van de docent. Voor dinsdag en donderdag plan je best tijdig een vorming. Als het een vorming voor het functiecomplement betreft, moet je wel rekenen op een 6-tal weken tussen de defintieve keuze voor een datum en de effectieve vormingsdag. Dit omwille van de aanvraag van de erkenningscode bij het FOD.

 

Ik ben op zoek naar een vorming maar vind deze niet terug in jullie aanbod.

Anker biedt een uitgebreid aanbod aan vormingen en trainingen aan. Onze website wordt steeds aangevuld en geactualiseerd. Niet al onze onderwerpen zijn reeds terug te vinden op onze website. Ben je op zoek naar een specifiek onderwerp, stuur dan een mail naar info@anker-vzw.be. We nemen spoedig met jou contact op om verder af te stemmen.

 

Ik heb interesse in een inhouse vorming maar zou graag binnen een thema een specifiek onderwerp verwerkt zien, is dit mogelijk?

Onze inhouse vormingen en trainingen worden op maat gemaakt en inhoudelijk bijgestuurd volgens de noden, wensen en verwachtingen van elke organisatie en/of team. Neem telefonisch contact met ons op of stuur een mail naar info@anker-vzw.be en wij contacteren jou.

 

Welk materiaal moet er voorzien worden voor de docent bij een inhouse vorming?

Standaard vragen wij een beamer, scherm en flip-chart te voorzien. Indien er nog specifieke wensen zijn, zal de docent dit zeker tijdig laten weten.

 

Kunnen we met twee organisaties één in-house vorming boeken?

Ja, dat kan. Duid één contactpersoon aan voor ons en de docent. De facturatie kan, indien gewenst, gesplitst worden.

 

Kan ik ook docent worden bij Anker?

Boeit onze manier van werken jou en wil je deel uitmaken van ons enthousiaste team? Heb je praktijkervaring in de zorgsector? Ga je graag met een team aan de slag en kan je je enthousiasme vertalen naar anderen?

Vind je zorg voor bewoners, patiënten, klanten, medewerkers en organisatie belangrijk en kan je daar je steentje toe bijdragen? Heb je geen schrik voor verplaatsing en een uitdaging? Stuur dan een spontane sollicitatiebrief met CV naar hilde@anker-vzw.be

 

Waar kan ik het boek ‘uurroosterplanning in de zorgsector kopen?

Interesse in het boek? Stuur een mailtje naar vormingen@anker-vzw en wij doen het nodige. Je kan het boek ook rechtstreeks bestellen bij de uitgeverij of bestellen bij de betere boekhandel.

 

Ik stel vast dat jullie opleidingsvertrekker zijn voor FeBi. Hoe kan ik een vorming aanvragen daarvoor?

Ontdek hier hoe je een vorming kan aanvragen en voor welke onderwerpen.