Doel
Een kritisch kijk op de overlegcultuur binnen de organisatie én de eigen bijdrage hierin.
Vaardigheden aanleren om efficiënt(er) te overleggen.
Inhoud
In de zorgsector wordt heel wat informatie gedeeld op overlegmomenten. Zo zijn er de briefing of overdracht, teamvergaderingen, werkgroepen, MDO en nog veel meer. Soms hoor je wel eens: “we overleggen om te overleggen”. Maar welke overlegmomenten zijn daadwerkelijk nodig?
Tijdens deze vorming gaan we dieper in op de noodzaak van overleggen en worden de deelnemers uitgedaagd om kritisch te kijken naar het huidige verloop van de eigen overlegmomenten.
Volgende thema’s komen aan bod:
Doelgroep
Leidinggevenden
Werkvormen
Theoretische modellen worden door middel van oefeningen vertaald naar de praktijk.
De vorming verloopt interactief en praktijkgericht. Er wordt gewerkt met eigen casussen, voorbeelden en ervaringen die worden meegebracht door de deelnemers.
Praktisch
Syllabus, vormingsattest, lunch, koffie en kranken inbegrepen.
Ontvangst vanaf 8:45u
ONLINE, 9070 Destelbergen