Efficiënt overleggen
Op een gestructureerde manier overleggen, informatie uitwisselen en besluiten nemen. Ervoor zorgen dat elk overlegmoment resultaat heeft.
Er wordt heel wat informatie gedeeld op overlegmomenten. Zo zijn er de briefing of overdracht, teamvergaderingen, werkgroepen, MDO en nog veel meer. Welke overlegmomenten zijn daadwerkelijk nodig en hoe zorgen we ervoor dat ze ook een meerwaarde zijn.
Tijdens deze workshop gaan we dieper in op de noodzaak van overleggen en worden de deelnemers uitgedaagd om kritisch te kijken naar het huidige verloop van de eigen overlegmomenten.
Volgende thema’s komen aan bod:
- de inhoud van het werkoverleg
- participatie en interactie
- de methode van het werkoverleg (duur, frequentie, agendabeheer,…)
- de leiding van het werkoverleg
- opvolging
“Op een duidelijke en inteactive manier aangebracht. Humor op de juiste momenten zorgde ervoor dat het boeiend bleef.’ Veerle Verleysen, OCMW Aalst
“Theorie aangevuld met concrete situaties. Duidelijke uiteenzetting. Tips om mee te nemen.” Rose Lecoque, Covida