Klachten, Wensen, Ideeën en Suggesties. KWIS je mee?

 

Doel

 

Vanuit een open dialoog, op een pro-actieve, constructieve én professionele wijze omgaan met klachten.

 

Inhoud

 

Nog al te dikwijls hebben organisaties en medewerkers het moeilijk om met klachten om te gaan.

Zegt de ‘klachtenijsberg’ je iets? De klachtenijsberg leert dat maar liefst 60% van alle ontevreden klanten niet klaagt: omdat ze geen aandacht verwachten, niet weten hoe ze hun klacht kenbaar kunnen maken of omdat ze bang zijn voor reacties van de medewerkers.

Het is belangrijk om klachten snel op te lossen. Klanten denken erg negatief over organisaties die klachten te langzaam, slecht of helemaal niet oplossen. 

Oplossen van een klacht is een must maar, misschien moeten we wel leren pro-actief, constructief én professioneel om te gaan met klachten, wensen, ideeën en suggesties. Dit vanuit een gedeelde verantwoordelijkheid, elk binnen de eigen mogelijkheden. KWISsen dus.