Overslaan en naar de inhoud gaan
Home

Hoofdnavigatie

  • Home
  • Onze diensten
  • Over Anker
  • Contact
  • Vormingskalender
  • Referenties
  • FAQ
Zoek op de website

Hoofdnavigatie

  • Home
  • Onze diensten
  • Over Anker
  • Contact
  • Vormingskalender
  • Referenties
  • FAQ
Zoek op de website

Kruimelpad

  1. Home
  2. Referenties
  3. Referentie Sint-Camillus Wevelgem

Referentie Sint-Camillus Wevelgem

Sint Camillus Wevelgem
Edwine Laridon
WZC Sint-Camillus, Wevelgem

 

Binnen ons ESF traject  ‘Anders wonen, leven en werken’, moest ons uurrooster geoptimaliseerd worden in de volledige organisatie.

Anker vzw werd hiervoor geconsulteerd, daar zij al héél wat ervaring hebben in de welzijnssector.

Na een grondige doorlichting adhv een proceswandeling en interviews met verschillende mensen door een medewerker van Anker, kregen we een swot analyse van onze organisatie.  

Met een ruime werkgroep olv Hilde Taillieu werd het project opgestart, waarbij er gezamenlijk gezocht werd naar wat  moet (cf. arbeidswetgeving),  wat is wenselijk (bv. minder gesplitste shiften, uren maaltijden meer verspreiden) en wat is extra (bv. zelf kiezen wat mijn recup dag van het weekend is). 

Het was geen gemakkelijk weg, waarbij er momenten waren dat er in huis hevige onrust was, immers een uurrooster grondig aanpassen is het vertrouwde loslaten. Vandaar dat er steeds antwoorden werden geformuleerd  met een focus op ‘wat is genormaliseerd wonen voor de bewoner’ en kunnen we dit linken met de ‘work life balance voor de medewerkers’. Gelijktijdig werd een coachtraject opgezet voor de leidinggevenden, waarbij ze individueel gecoacht werden tijdens dit verandertraject.

Het resultaat is een uurrooster dat aangepast is aan het wonen en leven van de bewoner van vandaag en morgen maar evenzeer op een werkrooster dat haalbaar is voor ieder medewerker en dit conform de arbeidswetgeving.

 

Onze Partners

Poolstok
FOD Gezondheid
FEBI
Bekijk al onze partners
erkend voor
Insights1
KMO Portefeuille
Werkmeter
Extra content

Meer info

Eerstkomende vormingen

  • 12/03/2021 - Intervisie voor woonassistenten sessie 1/4 ONLINE
  • 12/03/2021 - Voer een bewust beleid conform het nieuwe woonzorgdecreet: ONLINE
  • 15/03/2021 - Optimaliseer je uurrooster en planning: intervisie 1 ONLINE
  • 17/03/2021 - Haal meer uit je resultaten van de kwaliteitsindicatoren ONLINE
  • 18/03/2021 - De nieuwe regelgeving voor kortverblijf en centra voor dagverzorging in de praktijk ONLINE
Bekijk alle vormingen

 

Anker
Muizendries 35, 9070 Destelbergen
 info@anker-vzw.be
0479 625 004

 

    

© 2021 Anker

Site utility links

  • Privacy Statement
  • Cookie Statement
  • Algemene voorwaarden
  • Disclaimer
Webcare by Brandle