Maak van gastvrijheid een prioriteit

 

Anker zet dit thema onder verschillende vormen op de kaart

Denk na over hoe je naast vakkundige zorgverlening als medewerker gastvrij kan zijn en je vriendelijk, dienstbaar en verrassend kan opstellen. Onze workshops en trainingen zijn inspirerend, praktisch en interactief. Iedere organisatie, afdeling en team is anders en vraagt om een eigen aanpak. Daarom maken we de training op maat.

 

Doe het zelf. Stilstaan zorgt voor vooruitgang.

Voor onze trainingen en ondersteuning op de werkvloer hebben wij een eigen aanpak ontwikkeld waarbij onderstaande thema’s aan bod komen.

  • Wat verstaan we onder gastvrijheid
  • We doorlopen de processen waarin ‘gastvrijheid’ een rol speelt
    • Missie, visie en doelen
    • Identiteit en waarden
    • Behoeften van je klanten
  • We staan stil bij de realiteit
  • We ondersteunen bij de implementatie
gastvrije zorg

Ons Aanbod

 

Open kalenderaanbod

'Gastvrije zorg, ontdek de sleutels'

'Gastvrije zorg in praktijk toepassen, hoe medewerkers motiveren'

Train de trainer: word gastvrijheidstrainer in jouw organisatie

 

Aanbod via FeBi

Binnen het aanbod van FeBi, bieden we reeds een aantal jaren een sessie ‘Evoluerend zorgmodel: van routinezorg, naar gastvrije zorg’ aan. 

 

Inhouse trainingen en workshops op maat

Doe het zelf, stilstaan zorgt voor vooruitgang

Anker begeleidt zorgorganisaties in het ontwikkelen van een cultuur van gastvrije en hartelijke zorg. Daarbij gaan we op zoek naar het evenwicht tussen ‘gastvrije werking’ en ‘efficiënte werking’ met als resultaat

  • Tevreden klanten, bewoners en familie, patiënten … die zich écht welkom en thuis voelen
  • Gemotiveerde en gedreven medewerkers die ook nieuwe collega’s welkom heten
  • Betrokken medewerkers met minder verzuim als gevolg
  • Gedeelde verantwoordelijk
  • Eigenaarschap

Trainingen en workshops, een greep uit ons aanbod

  • Inspiratieworkshop gastvrijheid
  • Gastvrijheid in de ouderenzorg
  • Hospitality in het ziekenhuis
  • Hospitality en gastvrijheid in facilitaire dienstverlening
  • Workshop: 'Ik wil écht gastvrij zijn'
  • Ervaar de kracht van hartelijkheid
  • Gastvrijheid ontwikkelen, borgen en verankeren
  • Verras de bewoner
  • Empathie training
  • Hoe gastvrij zijn, ook in stressmomenten
  • Hoe hartelijk blijven bij lastige bewoners
  • Hoe ervoor zorgen dat onze bewoner/resident zich écht WELKOM voelt.
  • Gastvrij, ook voor nieuwe collega’s

Trainingstrajecten

  • Gastvrij leiderschap

Gastvrijheidsscan

Door de gastvrijheidsscan krijg je inzicht in wat goed gaat en wat beter kan op het gebied van gastvrijheid binnen jouw organisatie.

 

Procesbegeleiding

Via deze procesbegeleiding én aanwezigheid op de werkvloer ondersteunen we de organisatie in het bereiken, borgen en verankeren van de gewenste resultaten. De aanwezigheid op de werkvloer zorgt voor een versnelde toepassing van het geleerde in de praktijk.

Interesse, neem contact met ons op.

Lees meer over gastvrijheid